mandisinamerica.blogg.se

Mitt namn är Amanda och jag är en 17-årig tjej från Båstad. I augusti åker jag till USA och där kommer jag gå High School i ett år. Följ mig och min resa från sommarbyn i Skåne till landet i väst!

Ghost stories - Coldplay

Publicerad 2014-05-21 23:03:51 i Allmänt,

Som de flesta kanske hört släppte Coldplay ett nytt album i måndags. Coldplay är mitt absoluta favoritband! Det nya albumet Ghost stories är väldigt bra men precis som alla andra album skiljer det sig lite jämfört med de tidigare albumen. 
 
Det är så störande att artister numera slutar att "lägga ut" sina album på Spotify. Först var det Beyoncé med sin skiva och nu har Coldplay gjort likadant. Jag har endast hört ett fåtal låtar från Beyoncés skiva då jag inte känner att det är värt 149 kronor på iTunes och det är så synd att artister inte vill att deras musik ska vara lättillgänglig för alla. 
 
Som tur är finns tre låtar från albumet Ghost stories på Spotify. De alla tre är jättebra och jag tror att de flesta hört någon av dem. Om du inte hört dem får du gå in på Spotify och lyssna!!!
 
  • Magic - Den här har spelats sönder på radio och var den andra låten som släpptes. Har ett speciellt beat i sig och fungerar utmärkt som pluggmusik. 
  • Midninght - En abstrakt men riktigt härlig låt. Jag tror att man behöver lyssna på den några gånger före man börjar älska den. 
  • A sky full of stars - Om man inte hört den här låten ännu får man nästan skämmas eftersom att det inte är någon mindre än Avicii som varit med och producerat den. Coldplay men med housedrag i. Den är grym & it certainly makes you wanna dance!!!
 
 Konfettiregn när jag var på Coldplays koncert i Göteborg 2011
En hoppande Chris Martin
 
 
 
 
Detta är det roligaste som finns när man går på koncerter. Helt plötsligt under en låt kan de sända ut sådana här jätteballonger i publiken och alla börjar hoppa för att snudda vid dem. Det blir som den leken man alltid gjorde när man var liten. Man hade typ tre ballonger och de fick inte nudda golv. Haha, jag går alltid crazy. Måste nudda åtminstånde en gång. 
 
 
Ska sova nu och ladda upp inför nationella imorgon. 
Pussar och kramar!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-22 15:28:25

Lycka till med ditt nationella :) vilken kurs läser du?

Svar: Tack! Min klass läser matte 2c.
Amanda Flote

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela